Instagram Facebook

Single Trail Moravský Kras

Vysocina Bike

Rychlebské stezky

Z Říček na rozhlednu Velká Deštná (MTB)

Česko - Orlické hory | S dětmi | 2022-05-26
Je krásný květnový den a my se vydáváme do pohoří, které jsme doposud tak trochu zanedbávali - do Orlických hor. Ubytování jsme našli v malebné vesničce Říčky v Orlických horách, ve které je rozeseta spousta příjemných malých penzionů a apartmánů. Po ránu nás budí sluníčko, ale předpověď straší menšími srážkami v odpoledních hodinách. No, uvidíme. Vzhůru nahoru!

Délka:
35,3 km
Stoupání / klesání:
814 m / 814 m
Náročnost:

GPS trasa:
GPX

Náš dnešní cíl je jedna z nejkrásnějších rozhleden u nás - Velká Deštná a k ní se chceme dostat pohodovou hřebenovkou z Říček. Startujeme u kostela v horní části Říček, sjíždíme po silnici o něco níž k hlavnímu rozcestí, na kterém zatáčíme doleva a pokračujeme po zelené značce nahoru po široké asfaltce.

V zatáčce za velkým záchytným parkovištěm odbočujeme doleva a stále ještě po asfaltce pokračujeme dál.

Kousek před druhým parkovištěm u lyžařského centra málem mineme odbočku doprava, ale vracíme se a pak opět po zelené pokračujeme už po příjemnější lesní cestě dále k hřebenu.

Na rozcestí dále v lese nás mírně zmate rozcestník, na kterém jsou uvedeny jen lyžařské trasy, ale zatáčíme doprava, kam pokračuje i zelená značka.

Tím se dostáváme k dalšímu parkovišti Mezivrší na hřebenu, odkud se doleva vine luxusní asfaltová hřebenová cyklostezka. Na výlet s dětskou sedačkou ideální.

Mezi stromy občas vykoukne nějaký ten výhled, občas potkáme nějakou tu studánku při cestě anebo bunkr, kterých je tu požehnaně.

Na obzoru se ale objevují nepěkná mračna a původně slunečný den je tatam. Dětská část skupinky nás u rozcestí Pěticestí preventivně opouští a po žluté značce se vrací na základnu. Což se tedy ukázalo, že sjet s dětskou sedačkou žlutou stezku po sjezdovce taky není žádná výhra :)

A pak to přišlo - a nebyl to jen nějaký jarní deštík, ale rovnou i se sněhovou nadílkou.

Z hřebenu už není moc kde sjet do údolí, a tak pokračujeme dále.

Na rozcestí Pod Homolí se počasí začíná zase trochu umoudřovat.

I ty výhledy s bílo zeleným kontrastem mají svoje kouzlo. A tak pokračujeme dál po hřebenu za dnešním hlavním cílem.

A tím je rozhledna na vrcholu Velká Deštná - rozhledna, která tu byla postavena teprve nedávno (v roce 2019). Většina ostatních výletníků se ohřívá v kiosku Srub u nedalekého rozcestníku, a tak je rozhledna úplně prázdná. Jen ty výhledy nejsou úplně dokonalé.

Od rozhledny se vracíme kousek zpátky do sedla Pod Jelenkou a z něj sestupujeme do údolí k parkovišti Luisino údolí. Odtud se pak po cyklo trase přes Kamenec, Zdobnice a Pustiny vracíme zpátky do Říček. Ale cesta vede v podstatě celá po běžné silnici, takže příště bychom raději asi volili variantu návratu stejnou cestou po hřebenu.

Trasa na mapy.cz

Výlety na tomto webu jsou záznamem našich osobních cest, nejedná se o návody. Podmínky na uvedených trasách se mohou v čase změnit, neručíme za jejich aktuální schůdnost či sjízdnost. Při plánování vašich vlastních cest vždy zohledňujte svůj fyzický a zdravotní stav, stejně jako úroveň svých schopností. Nepodceňujte aktuální povětrnostní podmínky a vybavení k zajištění své bezpečnosti, zejména při pohybu ve vysokohorském terénu a na zajištěných cestách.