Instagram Facebook

Single Trail Moravský Kras

Vysocina Bike

Rychlebské stezky

Okolo Kitzbüheler Hornu MTB (1700 m)

Rakousko - Tyrolsko | MTB | 2018-05-23
Pohorky už jsme letos úspěšně provětrali v Tatrách, tentokrát přijde na řadu horské kolo. A dáme si rovnou pořádný alpský výšlap v oblasti, kde jsme ještě nikdy nebyli - vzhůru na horu, do Kitzbühelských Alp!

Délka:
37,8 km
Stoupání / klesání:
cca 1 000 m / 1 000 m
Náročnost:

GPS trasa:
GPX

Za naši základnu volíme městečko St. Johann in Tirol, které se rozkládá v údolí pod vrcholem Kitzbüheler Horn (1 996 m). A právě okolo něj povede naše trasa. Bohužel, tu hezčí polovičku výpravy těsně před výletem skolila angína, takže zůstává v posteli v údolí. Do hor tak vyrážím solo.

Výchozí bod mojí trasy je u spodní stanice nové kabinkové lanovky Eichenhof, která však zrovna v tomto období mezi zimní a letní sezónou není v provozu. Takže si dnes všechny výškové metry poctivě odšlapu.

Na obloze je vymeteno, vrchol Kitzbüheler Hornu je krásně vidět, vzhůru nahoru!

Od spodní stanice lanovky vyrážím cyklostezkou směrem na Fieberbrunn podél železniční stanice a řeky Fieberbrunner Ache. Jedna cyklostezka vede přímo podél silnice, druhá na druhé straně řeky podél polí.

Úvodní část po rovince není ani na zahřátí, ale po chvíli přijíždím k odbočce, u které zatáčím doprava na širokou asfaltovou cestu nahoru do kopců.

To už je o něco zajímavější. Tady už je potřeba trochu víc šlápnout do pedálů. Ale stojí to za to. Cesta se hezky klikatí skrz klidné rozkvetlé louky, za kterými se v dáli vzpínají štíty Kaisergebirge. A rušná silnice zůstává daleko za zády.

Na ukazatelích sleduju směr Kitzbüheler Horn, ale navigace je poměrně jednoduchá - když se někde cesta dělí, ta víc do kopce je ta správná.

Za stavením Wolkenmoos míjím závoru a za ní se asfaltka mění na o něco užší šotolinovou cestu. Tady už vjíždím do chladivého lesa.

Ale i v něm se najdou mýtiny s parádními výhledy do údolí. Například směrem na Buchensteinwand, na jehož vrcholu se tyčí monstrózní rozhledna Jakobskreuz ve tvaru 29 metrů vysokého kříže.

Po chvíli vyjíždím z lesa ven a zdá se, že se cesta už trochu narovnává a že si užiju trochu odpočinku. Ale to je omyl. Po pár metrech je prudká odbočka vpravo a já opět vjíždím do lesa a do výživného kopce.

U Obingalmu vyjíždím z lesa podruhé a cesta už je skutečně pozvolnější. Napravo se otevírá jiný pohled na Kitzbüheler Horn a vpravo za mnou v dáli jde vidět spodní stanice lanovky, u které jsem dnes odstartoval.

Tady začíná nejhezčí část trasy. Zelené louky, sem tam horská chalupa, v dáli kukačka a ještě dál zasněžené horské štíty. Zimní sezóna skončila, letní ještě pořádně nezačala, lanovky nejezdí a na horských stezkách je liduprázdno. Pecka.

Dost ale bylo kochání. Přede mnou je ještě kus cesty.

Míjím vrchol Reisenbergköpfl, což je jenom takový malý brdek vedle cesty. A za ním se cesta pomalu svažuje dolů.

Shora přijíždím k malebnému údolí, kterým jen rychle prosvištím a stáčím se doprava do menšího údolí, na jehož konci je spodní stanice sedačkové lanovky.

Teď mě čeká nejprudší úsek - 400 výškových metrů v pravidelných serpentinách klikatících se zeleným kobercem pod lanovkou. Šlapu jak to jen jde, pot ze mě lije, hekám jako o život a do toho sem tam okolo projede cyklista na e-biku, který se v kopci ani nezapotí.

Zrak upínám k chatě Obere Reintalalm, která je usazená na kopci přede mnou. Za ní tuším vrchol.

Jakmile se ale dostanu nad ni, čeká mě překvapení - úplně nahoru je to ještě pár serpentin a přes sto výškových metrů. A do toho sem tam sněhová pole přes cestu, která ještě nestihla roztát.

Nahoře to ale stojí za to. Tyrkysové jezírko Speicherteich Hornköpfl, chata Hornköpflhütte a jen pár kroků nad ní vrchol Hornköpfl, na kterém trůní ošklivá budka horní stanice lanovky, vedoucí do údolí na druhé straně kopce.

Speicherteich Hornköpfl

Docela tu fouká, takže se tu příliš nezdržuju a fičím dolů. Po včerejším o něco kratším výletu to vypadá, že zadní brzdové destičky už nejsou v nejlepší kondici, ale snad to dolů ještě zvládnou.

Obere Reintalalm

Po cestě se ještě kochám vzdálenými třítisícovkami a místní flórou...

... a dokonce narážím na kolonii svišťů, kteří se vyhřívají na jarním slunci jen kousek od cesty. Takto blízko jsem se k nim ještě nikdy nedostal. A je tu dokonce na malém prostoru několik rodinek.

Teď už jenom sestoupat do centra ski areálu, ve kterém probíhají horlivé opravy a přípravy na letní sezónu a tady se napojit na vcelku nudnou asfaltku, po které rychle sjíždím do údolí do okrajové části Kitzbühelu.

Pak už stačí prosvištět po rovince pohodovou cyklostezkou přes Oberndorf in Tirol a za chvíli jsem zpátky u naší základny v St. Johann in Tirol.

Odkaz na mapy.cz

Výlety na tomto webu jsou záznamem našich osobních cest, nejedná se o návody. Podmínky na uvedených trasách se mohou v čase změnit, neručíme za jejich aktuální schůdnost či sjízdnost. Při plánování vašich vlastních cest vždy zohledňujte svůj fyzický a zdravotní stav, stejně jako úroveň svých schopností. Nepodceňujte aktuální povětrnostní podmínky a vybavení k zajištění své bezpečnosti, zejména při pohybu ve vysokohorském terénu a na zajištěných cestách.