Instagram Facebook

Single Trail Moravský Kras

Vysocina Bike

Rychlebské stezky

Drachenwand Klettersteig (C/D) (1176 m)

Rakousko - Solná komora | Ferraty | 2015-08-15
Včerejší ferrata HTL Wells nás příliš nezmohla, a tak dnes vstáváme z postele tak brzy, jak jen to jde, abychom byli na startu dnešní ferraty mezi prvními. Rakouská klasika Drachenwand se nachází poblíž městečka Sankt Lorenz u jezera Mondsee a je to asi jedna z nejnavštěvovanějších ferrat v této oblasti. Davy lidí nás sice příliš nelákají, ale tuhle dračí legendu si rozhodně nemůžeme nechat ujít. Vzhůru na horu!

Délka:
4 km
Stoupání / klesání:
560 m / 560 m
Náročnost:

GPS trasa:
GPX

Na parkoviště u penzionu Gasthof Drachenwand přijíždíme poměrně brzy, nicméně i tak už je slušně zaplněné. To je dáno i tím, že mezi auty tu a tam polehávají kolegové lezci ve spacácích, kteří tu jsou evidentně už od včerejšího večera. U penzionu začíná velmi dobře značená turistická stezka směrem k nástupu - z hlavní ulice zatáčíme doprava a pomalu se suneme do kopce. Ještě než se ponoříme do lesa, zahlédneme přes střechy okolních domů dračí oko v horní části skalního masivu, jehož vrchol je náš dnešní cíl.

Na cestě v lese potkáváme skupinky dalších lezců a tušíme, že informace o frekventovanosti této ferraty skutečně nelžou. To se potvrzuje u nástupního žebříku, kde už se to hezky štosuje.

Po jednoduchém nástupu by nás mělo čekat překročení vodopádu, ale díky dlouhotrvajícímu suchu letošního léta je i tohle řečiště úplně bez vody.

Poměrně snadným A/B a B/C terénem tedy postupujeme rychle nahoru, míjíme dřevěného kamzíka, a docela brzy se nám otvírají úžasné výhledy na tyrkysovou hladinu jezera Mondsee.

Předem jsme byli varovaní, že na Drachenwandu není nouze o uvolněné skály a padající kamení - my jsme naštěstí takovou situaci nezažili. Celá ferrata má dostatek úchytů a tam, kde nejsou, pomáhají vydatně ocelové kolíky. Trasa vede po východní straně hory, do které po celou dobu výstupu pere slunce - doporučujeme vzít dostatek vody s sebou.

Ve druhé polovině se trasa rozděluje do dvou cest - vlevo klasický ale náročnější C/D úsek, vpravo snazší ale adrenalinovější lávka nad hlubokou propastí.

My si samozřejmě nesmíme nechat ujít lávku, za kterou objevujeme i malou odbočku na krásné vzdušné křesílko s výhledem.

Za lávkou se cesty opět spojují a po jednom exponovanějším úseku pokračujeme dál přes malý hřebínek náročnosti max. B.

Po něm následuje už jen jeden strmější B/C úsek a jsme téměř u konce.

Od vrcholu nás dělí už jen vrcholová kniha...

Finální výhled na jezero si opravdu užíváme.

Od vrcholového kříže vede zpátky dolů klasická turistická stezka, která je na několika místech zajištěna lanem anebo žebříkem, zejména ve spodní části. Na vrcholu tak potkáte ještě více lidí, než na samotné ferratě.

Po sestupové trase se vracíme zpátky, ale ještě předtím si pořádně zblízka prohlédneme dračí oko, anebo taky čertovu díru, jak se jí podle legendy také říká.

Sestupová trasa se nakonec ukázala být únavnější než jsme čekali, ve spodní části cesty je několik jištěných úseků s lanem nebo žebříkem, a tak jsme rádi, že se vracíme zpátky k hospodě Gasthof Drachenwand, kde nás čeká zasloužený wiener schnitzel a další hektolitry vody.

Odkaz na mapy.cz

Výlety na tomto webu jsou záznamem našich osobních cest, nejedná se o návody. Podmínky na uvedených trasách se mohou v čase změnit, neručíme za jejich aktuální schůdnost či sjízdnost. Při plánování vašich vlastních cest vždy zohledňujte svůj fyzický a zdravotní stav, stejně jako úroveň svých schopností. Nepodceňujte aktuální povětrnostní podmínky a vybavení k zajištění své bezpečnosti, zejména při pohybu ve vysokohorském terénu a na zajištěných cestách.